Nova vozila Dacia

NAJPOTPUNIJI DUSTER DOSAD

• Dacia predstavlja treću generaciju Dustera – novo poglavlje u priči najprodavanijeg modela marke 
• Platforma CMF-B na kojoj je sazdana nova generacija pridonosi iskustvu u unutrašnjosti 
• Dizajn novog Dustera snažniji je i odvažniji no ikad 
• Inačica 4x4 osvaja novom dimenzijom terenskih sposobnosti 
• Novi Duster opremljen je održivijim materijalima i hibridnim motorima 
• Novi Duster obiluje tehnologijom za poboljšanje sigurnosti i udobnosti 
• Sve je u njemu novo, osim onog najvažnijeg: Duster je i dalje obiteljski SUV koji u svojoj kategoriji jamči najbolju vrijednost za novac!  
„Najpotpuniji Duster dosad”: ovo je početak novog poglavlja o čuvenom modelu koji postavlja mjerila u automobilskoj industriji i koji utjelovljuje sve ono za što se Dacia zalaže: robustan je i stvoren za aktivnosti na otvorenom, jednostavno je opremljen, ekološki učinkovit, a opet kul. Duster je stigao na tržište 2010., prvu obnovu doživio je 2017., a zatim se uspeo do vrha i ponovno ispisao pravila oblikovanja SUV-a. Prava je priča o uspjehu: u 13 godina karijere osvojio je više od 40 nagrada, dosad je proizveden u 2,2 milijuna primjeraka, a o tome koliko je zapravo popularan najbolje govori činjenica da je 2022. bio najprodavaniji SUV u svim segmentima na europskom tržištu privatnih kupaca. U Dacia tvornici u Pitestiju u Rumunjskoj svakog se dana proizvede oko 1000 Duster SUV-ova – otprilike jedan svake minute!   
PLATFORMA CMF-B ZA JOŠ BOLJE PERFORMANSE
Platforma CMF-B, na kojoj je sazdan novi Duster, ima središnju ulogu u Dacia industrijskoj strategiji. Ta konkurentna i nevjerojatno prilagodljiva platforma prvi je put upotrijebljena u novom Sanderu i Loganu, a zatim i u Joggeru. Važna je jer pruža svestranost bez koje marka ne može optimalno provesti svoj ambiciozni proizvodni plan. 

Patrice Lévy Bencheton, potpredsjednik Dacia Odjela za performanse proizvoda, objašnjava: „Nova platforma CMF-B ključna je za razvoj naše sadašnje i buduće ponude. Na Dusteru možemo vidjeti sav njezin potencijal: omogućuje ugradnju visokoučinkovitih elektrificiranih motora, značajno poboljšava performanse vozila te pomaže očuvati njegovu čuvenu privlačnost i pristupačnost. Zahvaljujući platformi CMF-B, novi Duster nudi više prostora za putnike i prtljagu, pri čemu je njegova duljina tek neznatno veća. Napredna konstrukcija platforme zaslužna je za manji prodor vibracija i bolje prigušivanje buke, čime je poboljšana udobnost za vozača – i to bez kompromisa u pogledu ukupne duljine koja i dalje iznosi 4,34 m. - Razvojem novog Dustera i optimizacijom stabilizatora značajno su poboljšana njegova dinamična vozna svojstva. Nadalje, povećanje krutosti sastavnih dijelova vozila uvelike je pridonijelo smanjenju naginjanja karoserije (za 21 % u inačici 4x2), čime je osigurana veća stabilnost prilikom vožnje u zavojima i promjene smjera. Napredak je vidljiv i kod inačice 4x4 čija je okretnost povećana za 17 %. 

U terenskoj se vožnji veća krutost stražnje osovine nadoknađuje uz pomoć novog elektroničkog sustava upravljanja (smanjenje naginjanja usklađeno je s promjenom kuta nagiba za svakih m/s² poprečnog ubrzanja). - Unaprijeđene su još i postavke amortizera, upravljački omjer i mehanizam te podešavanje guma, a sve kako bi se osigurao precizniji odziv u raznim zahtjevnim uvjetima vožnje. - Optimizirana je i buka kotrljanja (u prosjeku za -2 dB), što znači da je putnički prostor znatno tiši, a iskustvo vožnje ugodnije. (-3 dB = dvostruko manja buka!) - Inženjerskim zaslugama tu nije kraj: platforma CMF-B omogućila je elektrifikaciju novog Dustera, odnosno ugradnju blagog i punog hibridnog motora.  

SNAŽNIJI I ODVAŽNIJI IZGLED
Dacia je iz temelja promijenila Dusterov izgled. Novi Duster zadržava odvažne karakteristike koje su proslavile prethodne generacije, posebice čvrst i robustan stav SUV-a, te ih obogaćuje upečatljivim novim dizajnom. Nova generacija s ponosom nosi novo ruho! David Durand, direktor Odjela za dizajn marke Dacia: „Prije nego što smo počeli raditi na dizajnu novog Dustera, izbrusili smo njegove proporcije i dali mu čvrst, uravnotežen stav. Kad na samom početku ugodite proporcije vozila, nećete ga morati naknadno dotjerivati.” „Samo ono najvažnije, bez nepotrebnih dodataka”. 

To je ukratko filozofija kojom se Dacia vodila prilikom dizajniranja nove generacije Dustera, ali i svih drugih svojih modela. Dizajneri su krenuli od jednostavnih oblika i površina kao što su putnički prostor, poklopac motora, blatobrani i drugo. Zatim su ih povezali u jasnu cjelinu i tako postigli suvremen izgled koji ostavlja dojam kvalitetne izrade i privlači namjerno zategnutim, odvažnim linijama. Jednostavni oblici i površine naglašavaju moć dizajna: među ostalim tu su oštra, okomita prednja maska, zaštite blatobrana oborenih bridova, veliki poklopac prtljažnika i bočni prozori koji neprimjetno sežu od prednjeg do stražnjeg kraja. 

Nova je generacija u cijelosti obavijena elegantnom zaštitom: bočne zaštite podvozja povezane su s oznakama marke i lukovima blatobrana, koji su pak povezani s prednjim i stražnjim odbojnicima. Novi Duster nikad nije izgledao otpornije i spremnije za otvorena prostranstva!     
Dosljedan dizajn prilagođava se vremenu u kojem živimo, a terenskom i robusnom karakteru vozila Dacia Duster daje održiviju dimenziju. 

- Prednja i stražnja zaštita podvozja obojene su u masi. Izbjegavanje lakiranja dobro je za okoliš, a prednosti takve prakse imaju i kupci: tragovi struganja i ogrebotina neće utjecati na originalnu boju. 

- Bočne zaštite podvozja, zaštite blatobrana, oznake marke, trokutasti umetci na prednjem odbojniku i zaštita stražnjeg kraja izrađeni su od izdržljivog materijala Starkle®, razvijenog u suradnji Dacia inženjera i kemičara tvrtke LyondellBasell. Taj materijal, predstavljen na konceptnom automobilu Manifesto, izrađen je od 20 % recikliranog materijala. Prirodno je prošaran bijelim česticama koje je Dacia, umjesto da ih preboji, odlučila zadržati (detalji u nastavku).


David Durand dodaje: „Željeli smo čvrsto povezati vanjski i unutarnji dizajn. Zategnute linije i dojam čvrstoće putničkog prostora pomažu da se osjećate istinski zaštićeno.” Tom osjećaju pridonosi i povišena, okomita i velika nova armaturna ploča sa širokom ukrasnom oblogom. Zračni otvori, koji oblikom podsjećaju na lukove blatobrana, također pridonose dosljednosti dizajna. Novi je Duster izvana i iznutra opremljen osnovnim dodacima koji doista služe svrsi. Mnogo je truda uloženo u ergonomiju, uključujući 10,1-inčni središnji zaslon koji je postavljen u vidnom polju vozača i nagnut prema njemu za 10 °. Nova ručica automatskog mjenjača kombinirana je s motorom HYBRID 140 te je posebno jednostavna za upotrebu. dok plosnata konstrukcija gornjeg i donjeg dijela upravljača jamči nevjerojatno ugodno rukovanje.   
„Duster ne bi bio to što jest bez pametne i praktične unutrašnjosti koja svakodnevni život čini lakšim. Baš sve je osmišljeno da se u njemu osjećate kod kuće – bez obzira na to sjedite li sprijeda ili straga.” David Durand. Tu je i novi svjetlosni potpis u obliku slova Y, posljednja karika koja povezuje vanjski i unutarnji dizajn novog Dustera: - zračni otvori u unutrašnjosti tvore oblik slova Y (u inačici Extreme izvedeni su u boji bakra). Štoviše, isti oblik nalazimo i oko naslona za ruke u oblogama vrata. 

Naziv marke u središtu upravljača zamijenio je logotip. - Prednja i stražnja svjetla, kao i aluminijski naplatci proizvedeni bez upotrebe kroma (i posebno ispolirani kako bi se postigao sjaj), tvore oblik slova Y. 

David Durand zaključuje: „Željeli smo stvoriti dosad najprivlačniju generaciju u kojoj su prepoznatljiv dizajn modela Duster i marke Dacia dovedeni do vrhunca, i koja uz sve to čvrsto i ponosno potvrđuje naše vrijednosti: robusnost i prilagođenost za aktivnosti na otvorenom, ekološka učinkovitost i kul izgled unatoč jednostavnoj opremi.     
ROBUSTAN I STVOREN ZA AKTIVNOSTI NA OTVORENOM: NOVI DUSTER ODVAŽNIJI JE NO IKAD
Terenske sposobnosti novog Dustera nadmašuju ponudu na tržištu vozila s pogonom na sve kotače bez kratkih prijenosnih omjera, što znači da ljubitelji otvorenih prostranstava mogu opušteno uživati.