- Dacia je jedini proizvođač automobila koji u čitavoj ponudi vozila (Sandero, Stepway, Logan, Duster i Jogger) nudi dvogorivne motore s pogonom na benzin i ukapljeni naftni plin, poznatije pod imenom ECO-G100.
- Oslanjajući se na provjerene, jednostavne i štedljive pogonske tehnologije koje ispunjavaju potrebe i želje kupaca, Dacia je od 2010. godine prodala čak milijun vozila s pogonom na ukapljeni naftni plin.
- Marka je zauzela vodeće mjesto na europskom tržištu vozila s ukapljenim naftnim plinom sa 67-postotnim udjelom na kraju srpnja 2024. Drugim riječima, gotovo 40 % kupaca marke odlučilo se za izvedbe s plinskim motorom!
Dacia još od 2010. godine nudi dvogorivne motore s pogonom na benzin i ukapljeni naftni plin, a sada je prodala milijunti primjerak takvog vozila (ukupno u svim zemljama prodaje)! Dvogorivni sustav koji se od 2020. naziva ECO-G100 razvija okretni moment od najviše 170 Nm pri 2000 o/min te pruža brojne prednosti zahvaljujući svestranim obilježjima:
- Snažniji je od benzinske inačice (za 10 KS i 10 Nm), troši 10 % manje goriva i ispušta 10 % manje emisija CO2. Budući da ispušta 90 % manje sitnih čestica, može se pohvaliti i manjim ugljičnim otiskom.
- Dacia već 14 godina opsežno ispituje i prilagođava tehnologiju motora ECO-G100. Povrh toga što se tvornički ugrađuje u vozila, taj motor počiva na stručnosti Renault Grupe te je ujedno izdržljiv i pouzdan koliko i benzinska izvedba.
Vozila marke Dacia dizajniraju se i konstruiraju tako da se u njih može ugraditi plinski pogon. Pritom se spremnik ukapljenog naftnog plina ugrađuje u prostor koji je u drugim vozilima rezerviran za rezervni kotač, što znači da ne utječe na kapacitet spremnika benzina niti zauzima mjesto u prtljažniku. Kao i ostala vozila u ponudi marke, inačice s plinskim pogonom isporučuju se s trogodišnjim jamstvom odnosno jamstvom na 100.000 km.
- Motor ECO-G100 dostupan je po povoljnoj cijeni i donosi dugoročne uštede. Ukapljeni naftni plin jedna je od najpovoljnijih vrsta goriva na tržištu: njegova je cijena za više od 40 % niža od cijene 95-oktanskog bezolovnog bezina u Hrvatskoj pa kupci pri svakom punjenju spremnika mogu uštedjeti oko 30 EUR.
- Uštedama tu nije kraj, budući da vlasnici vozila s dvogorivnim motorom ostvaruju pravo na određene porezne olakšice kao što su niže naknade za onečišćenje, potpuno ili djelomično oslobođenje od obveze plaćanja poreza na registraciju (ovisno o području) itd.
Dvogorivni motor radi jednako dobro bez obzira na to koju vrstu goriva upotrebljava (ukapljeni naftni plin ili benzin). Osim toga, povezan je s
dvama spremnicima od 50 litara** (ovisno o modelu) te se jednostavno upotrebljava: vozač može ručno prebaciti s jedne vrste pogona na drugu ili vozilo to može učiniti automatski, primjerice kada se spremnik ukapljenog naftnog plina isprazni. Motor ECO-G100 ostvaruje rekordan doseg od do 1500 km***.
** Spremnik ukapljenog naftnog plina u Joggeru ima kapacitet od 40 litara.
*** U skladu s podacima dobivenima u okviru ispitnog ciklusa WLTP: stvarni doseg može se razlikovati ovisno o modelu vozila i stilu vožnje.